118671859_617573938904806_264592964780212558_n.jpg

U organizaciji Muftijstva sarajevskog jučer je održan stručni seminar za nastavnike/nastavnice i profesore/profesorice Islamske vjeronauke sa područja Kantona Sarajevo. S obzirom na propisane mjere u cilju sprečavanja širenja korona-virusa, seminar sa istim temama i izlagačima je održan na dvije lokacije; u Istiklal džamiji na Otoci i Centralnoj džamiji na Ilidži.

 

Prvom su prisustvovali vjeroučitelji sa područja općina Stari Grad, Centar, Novi Grad i Novo Sarajevo; a drugom vjeroučitelji sa područja općina Ilidža, Hadžići, Vogošća i Ilijaš.

118654979_948337599019672_7638413894862919712_n.jpg

Prisutne je na početku susreta poselamio dr. Enes ef. Ljevaković, zamjenik reisu-l-uleme i muftija sarajevski, čestitavši im tom prilikom na odgovornom i predanom djelovanju tokom vremena krize.

 

Ukazujući na činjenicu da nastavnik i profesor vjeronauke dobrim dijelom predstavljaju islam u očima mnogih učenika, podsjetio je na posebnu odgovornost koju jedan takav službenik preuzima zasnivanjem radnog odnosa.

222.jpg

– Djelovanje na tom putu naša je stalna misija – zaključio je dr. Ljevaković, referirajući se na tvrdnju o vjeroučitelju i vjeroučiteljici kao osobama koje predstavljaju islam u očima učenika.

 

 

Glavni imam MIZ Sarajevo i rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva sarajevskog, dr. Abdulgafar ef. Velić ukazao je na nesvakidašnju priliku koju vjeroučitelji imaju u radu sa omladinom, priliku da im ukažu na značaj vannastavnog djelovanja unutar Islamske zajednice. Prvenstveno kroz uključivanje u projekat Mreže mladih.

 
118516988_757490984985778_5186049859541769361_n.jpg

– Naši imami nemaju pristup svoj muslimanskoj omladini, za razliku od nastavnika i profesora vjeronauke. U aktivnosti Mreže mladih, je naprimjer, uključena trećina te omladine, dok je broj onih koji pohađaju vjeronauku znatno veći. Uz dobru koordinaciju imama sa vjeroučiteljima i vjeroučiteljicama, broj aktivista Mreže mladih može rasti – naglasio je dr. Velić.

 

Mina Pleh, savjetnica za vjeronauku pri Prosvjetno-pedagoškom zavodu Kantona Sarajevo iz svoje perspektive je ukazala na nekoliko bitnih detalja kada je u pitanju svrhovito vođenje predavačkog procesa tokom online nastave.

 

Kroz svoje izlaganje insistirala je na prilagođenosti uzrastu učenika; te usmjerenosti na ishode učenja i praktičnu korist, gdje bi krajnji rezultat bilo radovanje učenika časovima vjeronauke i njihova sposobnost prepoznavanja vlastitih pozitivnih osobina.

118656456_732814910831972_7151260051298815254_n.jpg

 

– Čestitam vam na postignutim rezultatima i molim Dragog Boga da nam olakša i bude na pomoći – završila je svoje izlaganje čestitkom i dovom.

 

 

Pomoćnik glavnog imama MIZ Sarajevo, hfz. Ammar ef. Bašić, koji je moderirao ovim seminarom, naglasio je kako se pandemija može shvatiti kao kriza, ali i kao prilika da vjeroučitelj poradi na vlastitoj kreativnosti, jer je kreativan i inovativan pristup ono što gradivo može učiniti zanimljivim i dostupnim učenicima.

118667902_234288474584407_3049418638848177207_n.jpg

 

– Kreativnost je važna za nastavnika i u okolnostima na koje smo navikli zbog zanimljivosti sadržaja za učenike, a potreba za kreativnošću i zanimljivosti je od posebno velikog značaja tokom izvođenja online nastave. Ulažimo u sebe tako da se spremamo za rad u različitim okolnostima i poradimo na kvalitetu izvođenja nastave, jer kvalitet privlači – zaključio je hafiz Bašić.

 

 

Šef Odjela za vjeronauku u Upravi za obrazovanje i nauku, dr. Nezir Halilović istakao je kako su vjeroučitelji odlično reagovali na najveću pedagošku promjenu u historiji čovječanstva. Pohvalnim tonom je pomenuo činjenicu kako je školski sistem preživio za razliku od mnogih drugih sektora, a kao jedan od razloga za to naveo je spremnost nastavnika na usvajanje novih metoda.

 

 

To je, istakao je Halilović, dovoljno kao privremena mjera. Dok je za dugoročan rezultat od presudne važnosti kontinuiran proces izgrađivanja nastavnika. Kako je naglasio, online sadržaju učenik pristupa onda kada je za to nagodan, stoga su ključne jezgrovitost i zanimljivost.

118599679_594526761224955_7145521847681474061_n.jpg

 

– Zanimljivost je preusdna u poruci koja se šalje uz nastavni sadržaj, jer ona mijenja uvodni dio časa, dok je jezgrovitost važna za sam sadržaj koji mijenja glavni dio časa – istakao je dr. Halilović

 

Posljednji dio seminara na obje lokacije bio je predviđen za pitanja i iskustvene komentare učesnika seminara, tokom kojih su razmijenjena mišljenja o proteklom periodu, podijeljena iskustva – pozitivna i iskustva puna izazova, te iznešeni prijedlozi za njihovo rješavanje u budućnosti.

 

Ovom prilikom je najavljena izrada elektronskog priručnika za udžbenike Islamske vjeronauke sa multimedijalnim sadržajem za online nastavu.

118666164_1257143791291296_7671119427332490804_n.jpg

118688991_352959812540530_7648326094999287050_n (1).jpg

 

(Nedim Gondžić/muftijstvosarajevsko.ba)