namaz-dzamija.jpg

Za deseti dan mjeseca muharrema vezuje nas sjećanje na priče o Božijim poslanicima. Vezuje nas i vlastita tradicija zbog koje naše trpeze izgledaju malo drugačije nego obično. Vezuje nas i post motiviran riječima Muhammeda a.s.: Post ašure je uzrokom praštanja grijeha koji su učinjeni protekle godine. (Muslim)

 

Ovaj dan, kako je poznato, naziva se i Bajramom Božijih poslanika, jer su mnogi od njih baš tokom njega sačuvani poteškoća sa kojima su se susretali tokom svoje misije. Tako se pominje da je oprošteno Ademu a.s., oslobođen je Junus a.s. iz utrobe kita, izbavljen Jusuf a.s. iz bunara, uzdignut Isa a.s., ozdravio Ejjub a.s., brahim a.s. sačuvan od vatre, vraćen vid Jakubu a.s., Sulejman a.s uspostavio vladavinu nad Izraelćanima, Musa a.s. sa svojim narodom spašen od neprijatelja, a lađa Nuha a.s. tog dana je iskrcana na sigurno.

 

Životi Božijih poslanika svjedoče ustrajnosti, ali i iskušenjima. Uče nas kako nema dunjalučkog stanja koje garantuje nepostojanje iskušenja i teškoća, ali nam i pokazuju kako se iskušenja prevazilaze i kako se vjernik nosi sa teškoćama.

 

Rješavanje njihovih dunjalučkih briga i problema ne dolazi brzo, nego je rezultat određenih procesa. Božija volja, različite okolnosti i poslanička ustrajnost sadržani su u njima. Prije rješenja problema prisutni su neizvjesnost i potreba da se učini sve od sebe.

 

Slučaj Adema a.s. ili Junusa a.s. uče nas kazni i pokajanju. Pokajanju prethodi priznavanje pogreške, odluka o njenom neponavljanju i traženje oprosta.

 

Priča o Nuhu a.s. ili kazivanje Musau a.s. ukazuje na ustrajnost, kontinuiran trud i vjeru u pomoć Gospodara i u momentima kada izgleda da nam okolnosti nisu naklonjene.

 

Slučaj Jusufa s.s. i njegovog oca Jakuba a.s. kazuje o tome kako spletke i smicalice zlonamjernih ljudi iz okoline nemaju dugotrajnog učinka onda kada im volja Allah dž.š ne dozvoljava takvu rabotu.

 

Primjeri Sulejmanove a.s. dunjalučke vlasti i Ejjubovog a.s. zdravstvenog iskušenja ukazuju na skromnost tokom perioda blagostanja i sabur tokom perioda kušnje. Oba ova osjećaja motivirana su apsolutnom istinom o privremenosti ovog svijeta.

 

Misije Ibrahima a.s. i Isaa a.s. govore i pokazuju nam šta znači imati sigurnost u vjeri. Njihovu sigurnost nije umanjila činjenica da su ljudi oko njih koji misle drugačije neprijateljski nastrojeni i znatno jači.

 

Na koncu, epilog poslaničkih misija ukazuje na to šta znači biti na pravoj strani i ispravnom putu. Uprkos teško podnošljivim problemima, izazovima i iskušenjima, oni ne odustaju od svojih zadataka. Životopisi Božijih poslanika svjedoče teškoćama, ali i postojanosti u različitim životnim okolnostima. Od ugodnih okolnosti, vrijednih zadovoljstva; do onih teških, popraćenih saburom.