U velikoj sali Gazi Husrev-begove biblioteke u Sarajevu, sinoć su svečano otvoreni 7. susreti Mreže mladih Islamske zajednice u BiH. Ovaj projekat Uprave za vjerske poslove Rijaseta IZ u BiH i Muftijstva sarajevskog predstavlja trodnevni multidisciplinarni susret koji okuplja oko 150 mladih iz različitih dijelova Bosne i Hercegovine i bosanskohercegovačke dijaspore s ciljem osnaživanja njihovih identitetskih, društvenih i duhovnih potencijala. Program obuhvata niz strukturiranih aktivnosti — predavanja, panel diskusije, motivacione razgovore, kulturno-edukativne posjete i duhovne sadržaje — koji su pažljivo kreirani da bi odgovorili na kompleksne potrebe savremenog mladog čovjeka.

Na početku svečanog programa prisutnima se obratio muftija sarajevski prof. dr. Nedžad Grabus, koji je u ime domaćina ovogodišnjih susreta iskazao zahvalnost Rijasetu IZ u BiH, Upravi za vjerske poslove, muallimama i muallimima, koordinatoricama i koordinatorima i svim aktivistima koji svojim radom i angažmanom doprinose osnaživanju pozicije mladih u našem društvu i Zajednici.

Poruku koju je muftija sarajevski prof. dr. Nedžad Grabus uputio prisutnim aktivistima Mreže mladih, u nastavku, prenosimo u cjelosti.

Draga omladino,

Želim vam dobrodošlicu u Sarajevo, grad otvorenog i nepokorenog duha i slobode. Program kojeg organizira Uprava Rijaseta IZ za vjerske poslove i Muftijstvo sarajevsko u saradnji s Mrežom mladih Muftijstva sarajevskog je odlična prilika za vaše međusobno upoznavanje, druženje i učenje. Želim s vama podijeliti jednu kratku priču iz knjige Globalni forum, autora dr. Hameda al-Kuvarija, koju smo nedavno objavili u izdanju Muftijstava sarajevskog. Priča govori o obrazovanju kao putu do slobode.

„Jedan bogati trgovac biserima imao je sina koji je bio veoma bistar. Kako narodna priča kaže, on ga je od malih nogu učio da trguje biserima u svom gradu, sve dok nije prenio svo svoje iskustvo na tog mladića. Kada je dječak odrastao i potpuno sazrio, otac odluči da ga pošalje na putovanje kako bi proširio svoj posao, dajući mu novac, zalihe i vreću bisera. Sin je krenuo u potragu za novim  životom.

       Sin je otplovio lađom, a zatim je nekoliko dana putovao pješice. Ubrzo je bio iscrpljen, pa je jednog dana uveče odlučio da se odmori na jednoj livadi. Prije nego što je zaspao, primijetio je staru lisicu kako leži na zemlji, nesposobna da se kreće. Dječak je zurio u nju i pitao se: kako će ova jadna zvijer moći da jede? Računao je na to da će lisica uskoro umrijeti od gladi.

       Dječak je bio zadubljen u svoje misli kada je naišao lav, vukući za sobom tešku lešinu koju je počeo jesti u blizini lisice. Kada je lav završio svoj obrok, ostavio je ostatke lešine i udaljio se. Stara lisica je ustala, dopuzala do plijena i potom jela dok se nije zasitila. Dječak je iznenađeno posmatrao, razmišljajući o činu sudbine koji je donio hranu staroj lisici, a da ona nije morala potrčati i loviti je. Dječak je sjeo i rekao sebi: ako je sudbina donijela lisici hranu na ovaj način, zašto bih se ja suočavao s teškoćama i rizikovao da putujem da bih zaradio za život? Prenoćio je na livadi, a zatim se ujutro vratio kući. Kada je rekao ocu kako je odustao od putovanja, njegov stari otac je rekao: “Sine, bio si pažljiv, ali ti je nedostajala pronicljivost. Želio sam da ti budeš lav na koga računaju gladne lisice, a ne da budeš gladna lisica koja čeka da od lavova ostanu ostaci koje će one pojesti!”

       Ova priča iz našeg naslijeđa pokazuje da obrazovanje nije samo prenošenje vještina čitanja i pisanja. To je u suštini obrazovanje ljudi da imaju moral, etiku, vrijednosti i ideale. Prije nekoliko stoljeća, Abdul Rahman Ibn Haldun je u svojoj Prolegomeni (Mukadimi) tvrdio da ljudi crpe znanje i etiku, vjerovanja i vrline iz učenja i obrazovanja, ali i iz oponašanja i izravnog poučavanja.“

U svijetu slobode, društvenih mreža i digitalne revolucije pred vama, mladim ljudima, su veliki izazovi i mogućnosti. Izazovi su izraženi kroz savremeno komuniciranje i djelovanje, gubitak privatnosti, kreiranje i artikuliranje novih društvenih i virtualnih stvarnosti i zajednica. Mogućnosti su također velike, brži i jednostavniji način usvajanja znanja i vještina, te utjecaj na stvarni život ljudi kroz različite forme djelovanja. Zato su programi u okviru Islamske zajednice, Mreže mladih prevažni za osobni razvoj i snaženje muslimanskog identiteta. U vašim godinama je posebno važno da imate osobu, muallima, muallimu, učitelja, šejha koji vam mogu otvarati puteve spoznaje kako biste mogli donositi ispravne odluke koje utječu na vaš život i život dragih osoba u vašem okruženju.

Želim vam lijep i ugodan boravak u Sarajevu u nadi da ćete biti pronicljivi poput lavova iz navedene priče, na koje se mogu osloniti oni kojima je potrebna podrška i utjeha u različitim životnim situacijama.

Molim Allaha, dž.š., da vas prati Njegova Milost, Uputa i Blagoslov!

Izvor: Redakcija