Prvi dan 1442. hidžretske godine je u četvrtak, 20. augusta. Tim povodom donosimo nekoliko poruka o shvatanju hidžre unutar našeg vremenskog konteksta. Neke od poruka i savjeta su preuzete iz teksta “Pouke i poruke hidžre”, dr. Šefika Kurdića, objavljenog u septembru 2017. godine u IIN “Preporod”.
AKTUALIZACIJA DOGAĐAJA IZ HISTORIJE ISLAMA
Pogrešno bi bilo shvatiti da je hidžra prvih muslimana isključivo historijska kategorija, koja je bila i prošla. Njene poruke treba da emaniraju u svakom vremenu i prostoru. Ona treba da se shvati, zavisno od situacije, u svom historijskom kontekstu, a to je da privremeno napustimo lokacije u kojima nismo kadri izvršavati Allahove naredbe.
Pomenuto je u kontekstu riječi Allahovog Poslanika a.s.: Musliman je onaj od čijeg su jezika i ruku sigurni ostali muslimani, a muhadžir je onaj koji ostavi ono što je Allah zabranio!
Nama je suštinski važno da iz hidžre koja se desila 622. godine izvućemo osnovne pouke i sebe pronađemo u njoj.
SAMO VJERA MOŽE DATI VRIJEDNOST SVJETOVNIM STVARIMA
Allah Uzvišeni je vjeru učinio iznad svega na Ovome svijetu i nikakvu vrijednost ne predstvalja ni zemlja, ni domovina, ni bogatstvo, ni vlast, ni čast, ukoliko vjere nema ili ukoliko je devalvirana! Zbog toga je sve manje vrijedno i sve to se žrtvuje za vjeru! A nakon te iskrene žrtve, Allah nam vrati sve. Zar to nije vraćeno mekkanskim muhadžirima?
PLANIRANJE PRIJE KONKRETNOG ČINA
Prije bilo kakvog djela ide promišljanje, analiziranje i sačinjavanje strategije. Vjerovjesnik a.s. razvija preciznu strategiju kada planira učiniti hidžru.
Pravi selekciju i izabire najboljeg druga za putovanje – Ebu Bekra r.a. Ukoliko bi bio neko slabijeg imana ili drugačije naravi, moglo bi se to negativno odraziti na tako važnu misiju i prekretnicu u životu muslimana
Ostavio je Aliju r.a. u postelji, kako bi mislili da je u njoj Vjerovjesnik a.s. i tako zavarao trag idolopoklonicima.
Smjestio se u pećinu sa Ebu Bekrom r.a., ali nije potjerao jahalice – kako ih ne bi idolopoklinici primijetili. Jahalice im je, nakon tri dana, dotjerao Abdullah b. Urejkit.
Ebu Bekrova sina Abdullaha, r.a, je zadužio da im noću donosi informacije o razgovorima idolopoklonika i njihovim planovima, a danju da skuplja te informacije i prati njihova kretanja.
Amir b. Fuhejr je bio zadužen da dogoni stado ovaca u blizini pećine u kojoj su bili Poslanik a.s. i Ebu Bekr r.a., s ciljem da namuzu njihovo mlijeko i tako dođu jednostavno do okrjepljujuće hrane, ali i da, nakon Abdullahovog dolaska i odlaska u pećinu neutraliziraju tragove koje bi on ostavljao.
Esma r.a. kao djevojčica u koju niko nije sumnjao, bila je njihov glavni logističar za hranu i ona ju je redovno donosila u pećinu Sevr.
Abdullah b. Urejkit je bio određen za vodiča za Medinu, iako je bio idolopoklonik. Riječ je o idolopokloniku koji je bio ekspert za alternativne puteve do Medine, pa nakon provjere od strane Poslanika a.s., on je izabran da taj posao preuzme – posao kojeg je kvalitetno izvršio.
OSLANJANJE NA ALLAHA DŽ.Š.
Kada se Ebu Bekr r.a. zabrinuo za Poslanikov a.s. život i nastavak započete misije, nakon što je vidio stopala idolopoklonika iznad njihovih glava, Vjerovjesnik a.s. ga je istinski smirio riječima: „Šta misliš, Ebu Bekre, o dvojici s kojima je Allah treći?”
Ovakvo snažno pouzdanje u Allahovu pomoć ističe i Gospodar svjetova u Svojoj Knjizi:
Kad su njih dvojica bili u pećini i kad je on rekao drugu svome: ‘Ne brini, Allah je s nama!’ (Et-Tevbe, 40)
Ovo neizmjerno povjerenje u Allahovu pomoć manifestira se i u kritičnoj situaciji kada ih stiže Suraka b. Malik, želeći ih uhvatiti ili ubiti. Poslanik a.s. je mirno učio Kur’an kada mu je Suraka prilazio, pa je pao i on i njegov konj i bezuspješno se vratio u Mekku.
OMLADINSKI ANGAŽMAN
U ovom slučaju se vidi da je Poslanik a.s. itekako uključio omladinu u ovaj presudni događaj u islamu.
Uključio je Aliju, Abdullaha b. ebi Bekra, Amira b. Fuhejra, Esmu bint ebi Bekr. Riječ je o mladićima i djevojkama u cvijetu njihove mladosti.
Uostalom, većina prvih muslimana su upravo bili mladići ili djevojke! Naše angažiranije uključivanje današnje omladine u razne islamske i druge pozitivne i humane projekte itekako ih udaljava od savremenih pošasti.