U Gazi Husrev-begovoj biblioteci u Sarajevu danas je realizovan seminar za nastavnike i profesore Islamske vjeronauke u okviru kojeg je razgovarano o mentalnom zdravlju djece.
Seminar realiziraju Uprava za vjerske poslove i Uprava za obrazovanje i nauku Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini na području svih muftiluka, a današnji seminar je okupio nastavnike i profesore koji djeluju na području Muftiluka sarajevskog.
– Ovo je prilika da se razgovara o tome kako vjeroučitelji, vjeroučiteljice i polaznici vjeronauke mogu razumjeti jedan od velikih problema savremenog doba. Kao vjernici nastojimo svoj život organizovati tako da mentalno i fizički zdravo živimo od početka do kraja života – rekao je ovom prilikom muftija sarajevski prof. dr. Nedžad Grabus.
Istakao je značajnu ulogu vjeroučitelja u afirmaciji islamskih vrijednosti, s obzirom na činjenicu da djeluju u realnom društvenom prostoru.
– Oni rade sa najboljim dijelom naše populacije, sa djecom i omladinom. Vjerujem da sve vjeroučiteljice i svi vjeroučitelji ne uče djecu samo činjenicama, nego im daju odgoj i vrijednosti koji će ih učiniti stabilnim tokom njihovog života. Zbog toga Islamska zajednica ulaže ogromne napore, ne samo kroz izradu udžbenika, nego i kroz stalnu komunikaciju sa vjeroučiteljima, da taj segment poboljšamo i ako Bog da imamo još i bolje rezultate – istakao je muftija Grabus.
Seminarom je moderirao dr. Samed Omerdić, rukovodilac Službe za vjerske poslove i obrazovanje Muftijstva sarajevskog, a predavanja su održali dr. Nezir Halilović, voditelj Odjela za vjeronauku u Upravi za obrazovanje i nauku i dr. Enes Svraka, voditelj Odjela za mekteb i mlade pri Upravi za vjerske poslove.
– Mentalno zdravlje je nešto novo kada je riječ o Islamskoj zajednici i to je jedna tema koju hvala Bogu otvaramo i nadam se da će u vremenu koje je ispred nas polučiti i zadovoljavajuće rezultate – rekao je dr. Svraka.
Dr. Svraka: Pomoći nastavnicima i profesorima, kako bi oni mogli pomoći učenicima i roditeljima
Tema o kojoj dr. Svraka govori na ovim seminarima je “Vjera i mentalno zdravlje djece i mlade”, a ovom prilikom ističe namjeru da ovi razgovori detektuju određene izazove i pitanja, te ponude i neke odgovore.
– Važno je da probudimo interesovanje za ovu temu, motiviramo na razmišljanje o njoj, ukažemo na izazove sa kojima se profesori i nastavnici susreću kada je u pitanju mentalno zdravlje, te pomognemo njima kako bi oni pomogli učenicima i njihovim roditeljima da se lakše nose sa stresom i problemima ove vrste – poručio je dr. Svraka.
Dr. Halilović se ovom prilikom osvrmuo na činjenicu da vjeroučitelji nerijetko preuzimaju ulogu i najboljih prijatelja svojih učenika.
– Naše društvo uglavnom poznaje informativnu ulogu vjeroučitelja, jer djeca kada dođu iz škole kući često pričaju o tome šta je vjeroučitelj predavao. Međutim, ono što naše društvo ne zna je terapeutski pristup i djelovanje vjeroučitelja. Ovdje nije riječ o stručnom pristupu koji je prisutan u klinikama, nego o onom prirodnom i svakodnevnom – istakao je dr. Halilović.
Prijateljski pristup vjeroučitelja, naglašava dr. Halilović je potpora i ohrabrenje učenicima, a nerijetko i garant da neko vjeruje u njihove sposobnosti.
– Vjeroučitelji se stalno susreću sa djecom koja su stresirana ovom ili onom pojavom, te u toku nastavne jedinice razgovaraju s djecom, čime značajno amortizuju taj stres. U tom smislu, djeca svojim kućama dolaze sretna i zadovoljna, a roditelji to zadovoljstvo primijete – zaključio je dr. Halilović.
Uz praktične preporuke za djelovanje na ovom polju, govornici su istakli i značajan dosadašnji doprinos nastavnika i profesora Islamske vjeronauka kada je riječ o čuvanju mentalnog zdravlja učenika, kao i njihovom napretku i razvoju.
(Preporod.info)