Ismail, a.s., sin je Ibrahimov i Kur’an ga često spominje zajedno sa njegovim ocem. Bio je dobar, strpljiv i blag čovjek.
SPREMNOST NA ŽRTVU
Vrhunac poslušnosti i spremnosti na žrtvu pokazao je prilikom sna koga je usnio njegovi otac, Ibrahim, a.s: I kad on odraste toliko da mu poče u poslu pomagati, Ibrahim reče: ”O, sinko moj, u snu sam vidio da te trebam zaklati, pa šta ti misliš?” – ”O, oče moj” – reče – ”onako kako ti se naređuje, postupi; vidjet ćeš, ako Bog da, da ću sve izdržati.” Dakle, stasao je u zdravog i lijepog dječaka koji je tada mogao imati desetak godina, s obzirom na to da već može pomagati ocu. On je u cvijetu djetinjstva i baš kad je prirodno da se igra i uživa u okrilju svoje porodice i okruženja, od njega se traži najveća moguće žrtva – polaganje života. Bez obzira što je on sin velikog Božijeg poslanika i što će i sâm postati poslanik, bilo je očekivati da se kao dijete usprotivi tome ili makar pokaže neku vrstu nelagode.
Druga bi djeca vjerovatno počela postavljati različita pitanja: zašto baš ja, može li neko drugi umjesto mene, možemo li malo sačekati itd. Međutim, on je svjestan da je to naredba Gospodara i da se neko mora žrtvovati radi Istine i viših vrijednosti te bespogovorno odlučuje da izvrši ono što se od njega traži. Dakle, daje prednost Istini i zajednici nad vlastitim djetinjstvom i budućnošću. Zbog toga je obilno nagrađen: odustalo se od njegovog žrtvovanja, a taj događaj je uzet kao početak prinošenja žrtve Gospodaru te je Ismail ostao u vječnom sjećanju kod milijardi ljudi diljem svijeta. Također je postao univerzalni model žrtve za više interese.
ISPUNJAVANJE SVOJIH OBEĆANJA
Kur’an za njega kaže da je ispunjavao dato obećanje, što je još jedna velika i univerzalna moralna osobina: I spomeni u Knjizi Ismaila! On je ispunjavao dato obećanje i bio poslanik, vjerovjesnik. To je osobina svakog vjerovjesnika i svakog dobrog čovjeka. Naime, prema jednom hadisu, nema vjere (imana) onaj ko nije povjerljiv (emanet). Vjera i povjerljivost izvedenice su iz istog korijena, dok su laganje i varanje svojstva licemjera (munafika).
ODGOVORNOST, MARLJIVOST I RADINOST
Još jednu osobinu koju želimo istaći kod Ismaila, dječaka, jeste odgovornost, marljivost i radinost. On zajedno sa svojim ocem čisti Božiji hram i pomaže mu pri izgradnji Kabe. Stoga je to univerzalna poruka da djecu treba učiti i naviknjavati na rad i aktivnost, kako bi život shvatili odgovorno i ozbiljno, a ne kao igru i zabavu, jer on to uistinu nije. Dakle, Ismail je univerzalni model moralnog dječaka, koji je poslušan svojim roditeljima, ozbiljan, aktivan, radin i požrtvovan.
Hfz. Elmir Mašić
(preporod.com)