Prof. dr. Nedžad-ef. Grabus, muftija sarajevski, sinoć je u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu govorio o razumijevanju poruka mjeseca ramazana koje vjernicima daju snagu da obnove svoju vjeru i praktično primjenjuju propise islama, te da se kao zajednica snažnije povezuju u svoj džemat.

Svoje obraćanje sarajevski muftija je počeo dovom koju je učio Muhammed, a.s., u kojoj kod Allaha, dž.š., traži utočište od razdora, licemjerja i lošeg morala.

– To bi trebala biti dova svih nas, da molimo Allaha dž.š. da budemo na strani istine, na strani pravednosti, da se čuvamo dvoličnjaštva u svom životu, i da se kao vjernici, koliko je to moguće, trudimo poboljšavati svoj karakter, u svakoj prilici našeg života – kazao je muftija Grabus.

Ukazao je da nas ramazansko vrijeme uči da je Allah, dž.š., u ovom mjesecu dao puninu istine, podsjećajući da su sve objave objavljene u ramazanu.

– Odrednica čovjeka u njegovoj prirodi je i da čini nered, pa i da izražava svoj neposluh prema Gospodaru svjetova. To je nešto što nas podsjeća da svaki čovjek, ukoliko nije predan svom Gospodaru, ukoliko nije na putu Istine, može biti nositelj onoga što je slabo, i onoga što je zlo. Zato je uvijek važno imati na umu da Allah, dž.š., šalje objavu, puninu istine, čovjeku koji ima i potencijal da bude na razini meleka, da ima prirodu koja je svjetlosna, ili da bude blizu ognjene prirode koju imaju džini. Između te dvije prirode je čovjekova, za kojeg Allah, dž.š., kaže da, ukoliko je predan Gospodaru svjetova, može biti na razini meleka – napomenuo je muftija Grabus.

Mjesec ramazan je u jednom smislu mjesec ljudske sreće, ukazao je muftija Grabus, podsjećajući da je u ovome mjesecu spuštena objava u dio neba koje se zove Bejtul-‘izze, te da je potom postepeno Muhammed, a.s., u različitim periodima svoje misije, u različitim dijelovima ramazana dobijao objavu.

– Mi kao vjernici imamo jedinstvenu priliku u ovom mjesecu slijediti tu puninu istine, odabrati pravi put u kome nas Allah, dž.š., uči, u kome nam govori da nama želi dobro – poručio je on. 

Navodeći da je post dat ljudima koji su zdravi, slobodni, koji su kod svoje kuće, napomenuo je da oni kojima je to otežano nemaju obavezu izvršavati tu dužnost koju je Allah, dž.š., propisao.

– Moramo imati na umu da je post obaveza koju prije svega izvršavamo jer vjerujemo u Allaha, dž.š. Sami post je praktična dužnost, i postoji puno koristi o kojima se govori kada se govori o postu. Svjesni smo činjenice da je to naredba od Gospodara svjetova a mi to, zbog izgovaranja šehadeta, vjerovanja u Allaha, dž.š., i Muhammeda a.s., prihvatamo kao svoju dužnost – kaže dr. Grabus.

Preporučio je i dovu koju je Muhammed, a.s., učio, a koja može biti od koristi tokom ramazana, ali i poslije njega.

– Muhammed, a.s., je od Gospodara tražio zaštitu od slabosti i nemoći, od lijenosti, škrtosti i od tvrdičluka. Molio je da ga sačuva od kukavičluka, oronulosti, i od kaburskog azaba. ‘Gospodaru moj, podari mojoj duši svijest o odgovornosti, i očisti je, Ti si onaj koji najbolje može očistiti moju dušu, Ti si njezin prijatelj i gospodar’, govorio je. Ova dova može biti svakodnevno naše obraćanje u ovim danima u kojima pokazujemo svakodnevnu pokornost i blizinu, ne samo u obavljanju ibadeta, nego i u održavanju međuljudskih odnosa. Molimo Allaha, dž.š., da nam da i srce koje će biti skrušeno, od nezasitosti duše, od toga da čovjek ne zna postaviti granicu u svom životu, kada mu je dovoljno ono što ima, da se zahvali Allahu, dž.š. – naglasio je muftija.

Podsjetio je i na poznatu dovu u kojoj se traži zaštita od znanja od kojeg nema koristi.

– Živimo u periodu u kojem imamo hiljade potpuno beskorisnih informacija koje nas samo opterećuju, o kojima vodimo veoma intenzivne rasprave, a kod kojih ne možemo ništa promijeniti – upozorio je Grabus, pojašnjavajući korist navedene dove.

Podsjetio je i na Poslanikovu dovu Allahu, dž.š., da nas sačuva od dove koju Allah, dž.š., ne prima, te preporučio da, slijedeći Kur'an, nastojimo, koliko je to moguće, postupati lijepo.

– Ramazan je blagoslovljeno vrijeme u kojem svaki čovjek nastoji čistiti svoju dušu. Puno je aspekata u kojima govorimo o tjelesnim, formalnim, fizičkim karakteristikama i mjeseca ramazana i posta. Međutim, suštinski prostor u kojem se mi intimiziramo i uspostavljamo kontakt s uzvišenim Gospodarom jeste kada naša duša, i ono što mi sami jesmo, uspostavljamo prisnu vezu s Gospodarom svjetova koji zna naše stanje, koji zna naš hal. U svim tim dovama mi najprije molimo za sebe, svoju djecu i roditelje, ali molimo i za one koji su u različitim potrebama, puno je bespomoćnih ljudi na ovome svijetu – pojasnio je muftija.

Na kraju je ukazao da ne znamo čija će dova biti primljena, te da je upravo zato dobro moliti za sebe, ali i za one koji prolaze kroz teška iskušenja.

– Naravno da muslimani u Bosni imaju poseban senzibilitet za muslimane u Palestini. To je prirodno, jer Bošnjaci možda najbolje poznaju tu vrstu iskušenja kroz koja su prolazili, pa pošto mi ne znamo čija će dova biti primljena, iskoristimo mjesec ramazana kao mjesec dove i intenzivnog ibadeta – zaključio je muftija sarajevski prof. dr. Nedžad-ef. Grabus.

(Preporod.info)